29 april 2008

Untouchable face

Jag kommer hem klockan fem, utmattad efter ett tungt pass. Efteråt hade jag vandrat runt på Odengatan, köpt ett par skor på Plagg & Pjuck, kommit fram till att jag nu för tiden mest bär svart, och sen köpt en t-shirt. Den var ljust gul, för att vara lite mer somrig.
Slutligen kom jag hem med två kassar, den ena tyngd av mina smutsiga sneakers som blivit utbytt av de nya, och den andra av två tetror med vin. Till imorgon, antar jag.

Det spelar ingen roll egentligen att min blogg blir lätt meningslös och flyter in i ordvågorna som sveper över bloggvärlden. Jag vill tillföra något, men jag vill undvika dom där känslorna av... prestationsångest, bajsnödighet när jag väl skriver.

Jag lyssnar på Ani Difranco, förstås. Hon sjunger nu:

you'll look like a photograph of yourself
taken from far far away
and i won't know what to do
and i won't know what to say
except fuck you

1 kommentar:

Baby Strange sa...

Svart är aldrig fel. Det är eyelinerfärg, så man vet att det matchar.

Men du kan ju faktiskt skriva en fullständig mening, sätta en ordföljd som griper tag. Hur många andra bloggare kan det tror du? Två är min gissning.