03 september 2016

Jag handlar två kassar fulla, med bland annat morötter, avocado, romansallad, linser, grapefrukt. Allt nyttigt som kom i min väg la jag i kundkorgen och valde mellan youghurt och fil i mejerikylen. Jag valde fil förstås, med bra bakteriekultur, vilket jag inte handlat på evigheter eftersom han inte gillade det. Nu säger jag bara: Living the dream, saker förändras, jag har fil till min müsli, inte youghurt med tre olika exotiska frukter. Youghurt, my ass.

Och idag skulle det ha varit ett år. Vad gjorde vi idag, för ett år sedan? Hur mycket skrattade vi, hur mycket fyllesnack blev det på skivan, hur mycket missförstånd, ilska, svartsjuka, hur många minuter närhet gav vi varann. I onsdags natt tystnade musiken och allting stannade till lite grann när mobilen lyste till av ett meddelande. Vet du vad fredag är? Och så några ord till. Nåt om saknad, nåt om att upprepa, det här är dumt, nåt om att säga förlåt, och jag vet inte om jag ska svara eller låta det passera. Paus. Jag svarar. Och jag tänker att vinet påverkar min förmåga att fatta kloka besut, och jag vill, jag vill inte, jag vill ta mer vin, glömma hålet, fylla igen det med fucking jord. Jord i mitt hjärta. Shit.

Inga kommentarer: