20 maj 2008

I´m good, I´m gone

upplevelser. jag är inte produktiv. jag lagar mat, plockar undan och samlar allt som måste diskas/ställas i någon hylla/slängas på köksbänken. jag börjar läsa en bok men jag tänker på annat, så jag kan inte riktigt koncentrera mig.
har börjat drömma om paris fast jag aldrig vart där. och vi har pratat om att åka dit helgen innan peace and love i borlänge. om jag har råd sätter jag mig på flyget med tre följeslagare. sen kommer jag väl hem igen och då kommer jag kanske längta tillbaka och kanske kommer jag börja resa och läsa en massa italienska böcker och gå på franska caféer. solen har tittat fram nu och ljuset avtecknar sig på soffan, det är ett sånt ljus jag tycker om. det kalla blåa ljuset, som kommer när solen inte rikigt når fram och molnen är som en grå filt över himlen, brukar jag skärma mig ifrån genom att dra ned persiennerna. idag är ljuset fint, jag låter det titta in.

några jag vill läsa:

Michele Vaccari
Alberto Moravia
Luca Bianchini

2 kommentarer:

Baby Strange sa...

Själv har jag en tvättmaskin på och jag har skruvat ihop en Ikealampa, så jag anser mig ha gjort ett gott dagsverke.

Paris låter härligt. En sån där sak man måste uppelva och njuta av, låtsas att det inte är en sån där "medan jag ännu är ung"-klyscha. Gör det, innan det blir en "Måste fånga min ungdom"-klyscha istället, det blir tragiskt och bör helst göras efter tjugosju hur som helst.

josefin sa...

o, duktigt. krävs en hel del kraft för att skruva ihop saker.

haha, eller mer "måste resa och uppleva kultur innan jag utbildar mig"-panik.